Zoe Sugg, wideoblogerki znanej jako Zoella. Zoe zadebiutowała
w brytyjskim rankingu bestselle-
rów Nielsen BookScan, trafiając na sam szczyt listy. Jej powieść stała się najchętniej kupowanym debiutem – Girl Online osiągnęła
zawrotną liczbę ponad 78 tys. eg-zemplarzy sprzedanych w pierw-
szym tygodniu po premierze. Girl Online jest obecnie najszybciej sprzedającą się książką roku – zde-
tronizowała najnowszą, dziewiątą odsłonę Dziennika cwaniaczka (Diary of a Wimpy Kid: The Long Haul) Jeffa Kinney’a.
Sama Zoe, słysząc te wieści, przyznała, że „to niesamowite uczucie”. „Jestem bardzo wdzięczna wszystkim, którzy kupili Girl Online. Ogrom-nie się cieszę, że książka podoba się tak wielu fanom mojego wideobloga! Cały ten rok był dla mnie niezwykle ekscytujący, a ta wiadomość jest jak wisienka na torcie”.
Francesca Dow, dyrektor Działu Literatury Dziecięcej wydawnictwa Penguin Random House, stwierdziła: „Zawsze wiedzieliśmy, że pasjo-nująca historia w Girl Online oraz fantastyczna zdolność Zoe do nawią-zywania kontaktu z czytelnikami i rozbawiania ich stanowią wyjątkowe połączenie.
Ten sukces to naprawdę wspaniałe osiągnięcie, to zasługa Zoe i wszystkich, którzy przyczynili się do tego, by jej książka stała się najgłośniejszym debiutem literackim: zespołu w wydawnictwie Pen-guin, naszych dystrybutorów i oczywiście oddanych widzów Zoe. Nie moglibyśmy być bardziej dumni z sukcesu Zoe i z tego, że jesteśmy jej brytyjskim wydawcą"
Wcześniej w tym roku dział literatury dziecięcej wydaw-nictwa Penguin Random House wynegocjował z Do-minikiem Smalesem z agen-cji Gleam Futures sprzedaż praw do dwóch powieści
Zoe na całym świecie. Girl Online opublikowana zosta-ła w twardej oprawie oraz w wersji elektronicznej 25 listopada, druga część pojawi się w sprzedaży latem 2015 roku.
Dla Amy Alward, redaktor naczelnej działu literatury dziecięcej w Pen-guin Random House, „Zoe jest wspaniałym wzorem dla dziewczyn na całym świecie – ciężko pracuje, jest oddana temu, co robi i nieustannie pełna pasji – i w pełni zasłużyła na swój sukces. Girl Online to cudow-na i ciepła powieść, poruszająca niektóre z najważniejszych problemów, z jakimi spotykają się dzisiejsze nastolatki. Autorka zachowuje przy tym lekki ton narracji zwyczajnej dziewczyny, z którego jest znana i za który wszyscy ją uwielbiają. Czytelnicy zakochują się w Penny, Noah, Elliocie i pozostałych bohaterach powieści Girl Online. Sama nie mogę doczekać się ich dalszych losów”.
Zabawnymi i szalonymi filmami 24-letnia Zoella przebojem zdobyła międzynarodową scenę vlogową. Dziś jej dwa kanały subskrybuje już 9 milionów użytkowników – główny kanał (Zoella) ma miesięcznie po-nad 12 milionów wyświetleń, jej profil na Instagramie śledzi 3,6 mln osób, a na Twitterze (@ZoZeeBo) – 2,6 mln. Zoe założyła bloga i kanał na YouTube w 2009 roku, by podzielić się z internetową społecznością swoją pasją do wszystkiego, co związane z modą i urodą. Osobowość „zwyczajnej dziewczyny” zyskała jej rzesze nastoletnich fanów na ca-łym świecie. Ponadto Zoe regularnie porusza ważne tematy dotyczące na przykład nękania w sieci, lęków i poczucia własnej wartości.
Debiutancka powieść Zoe to Notting Hill dla nastolatków. Girl Online moż-na streścić następująco: informacje o związku zwykłej piętnastolatki z amerykańską gwiazdą rozprze-strzeniają się w internecie, po tym jak zostaje zdemaskowany jej anonimowy blog. Powieść poru-sza wiele tematów, o których Zoe mówi w swoich filmach i na blo-
gach – między innymi o radzeniu sobie z atakami paniki
czy dzieleniu życia na to prowadzone w sieci oraz w świecie realnym.
W zeszłym tygodniu w Glasgow, Manchesterze i Kent odbyły się spot-kania, na których Zoe podpisywała książkę. Wszystkie 2400 biletów wyprzedano w mniej niż 24 godziny.
Prawa do powieści Zoe Sugg zostały sprzedane do 25 krajów.
Zoe Sugg, znana jako Zoella, jest 24-letnią brytyjską vlogerką z Brig-hton. Jej vlogi poświęcone urodzie, modzie i stylowi życia subskrybuje ponad 9 milionów użytkowników serwisu YouTube, a liczba wyświetleń często przekracza 12 milionów miesięcznie. W 2011 roku Zoe zdobyła nagrodę Cosmopolitan Blog Award dla „Najlepszego Bloga o Urodzie”, a w kolejnym roku otrzymała nagrodę dla „Najlepszego Vloggera” w ka-tegorii uroda. W 2013 i 2014 roku otrzy-mała nagrodę dla „Najlepszego Brytyj-skiego Vlogera” w ramach Radio 1 Teen Awards rozdawanych przez BBC Radio 1 oraz nagrodę Nickelodeon Kid’s C hoice Award dla „Ulubionego Brytyjskiego Vloggera
Ja tam jej nie oglądałam. To już częściej zaglądałam na kanał jej brata :/
OdpowiedzUsuńNie kojarzę dziewczyny... Sama książka też niespecjalnie mnie interesuje...
OdpowiedzUsuńMam pytanie dotyczące "W śnieżną noc" - czy została już wysłana? Napisałam już maila, ale nie otrzymałam odpowiedzi...
Pozdrawiam :)