wtorek, 7 maja 2013

"Felix, Net i Nika oraz Nadprogramowe historie" Rafał Kosik

Tytuł : "Felix, Net i Nika oraz Nadprogramowe historie"
Autor : Rafał Kosik
Seria : Felix, Net i Nika
Wydawnictwo : Powergraph
Ilość stron : 477
Ocena recenzenta :9/10



Seria Felix, Net i Nika już od dawna zajmuję czołowe miejsce w kanonie literatury młodzieżowej. Swój sukces niewątpliwie zawdzięcza swojej zawartości. W każdym z tomów znajdziemy wielką dawkę poczucia humoru, przygody, nauki - oczywiście tej przyjemnej oraz nauczymy się na nowo co oznacza słowo przyjaźń. Do tej pory ukazało się 11 części serii, które od 2004 roku plasują się na wysokich miejscach w rankingach i zdobywają największe nagrody literackie w Polsce m.in. Janusza Zajdla, Jerzego Żuławskiego. Ponadto seria cieszy się tak wielką popularnością że przetłumaczyli ją na język litewski, czeski i węgierski.



Rafał Kosik jest polskim pisarzem science fiction. Oprócz bestsellerowej serii o warszawskich nastolatkach jest też autorem powieści "Mars" ; "Vertical" czy "Kameleon". Ostatnio z tych bardziej "dorosłych" dzieł ukazał się świetny zbiór opowiadań pt. "Obywatel, który się zawiesił". Autor na swojej stronie i fanpage'u utrzymuję ciągły kontakt ze swoimi fanami i to nie byle jaki kontakt, jest on na poziomie równy z równym, kumpel-kumpel, przez co pan Rafał zyskał rzeszę swoich czytelników. Pełen szacunek.

Felix Polon, zapalony naukowiec i majsterkowicz, potrafi konstruować własne roboty, główny mózg paczki  Net Bielecki informatyk, stworzył wraz z tatą program sztucznej inteligencji (AI) Manfreda, który stał się przyjacielem super paczki, Nika Mickiewicz dziewczyna ze zdolnościami paranormalnymi, jest w związku z Netem, zawsze potrafi wyjść racjonalnie, z każdej sytuacji. Przedstawieni pokrótce bohaterowie od pierwszych stron książki są naszymi przyjaciółmi, przeżywamy z nimi przygody, główkujemy razem z nimi nad rozwiązaniem zagadki. Autor bardzo dobrze wykreował trójkę przyjaciół, mają oni charyzmę, którą zarażają czytelnika i poczucie humoru obok, którego nie da się przejść obojętnie.

Wydanie tej książki było bardzo dobrym pomysłem, wyjaśnia nam wiele spraw związanych z życiem i przygodami naszych bohaterów. ""Nadprogramowe historie" to zbiór ośmiu opowiadań, niektóre były już publikowane w formie zeszytów i gazetach, a niektóre są zupełnie nowe. Każda z historii jest osadzona w innym tomie co stanowi świetne dopełnienie serii.

Opowiadania są naprawdę zaskakujące, bardzo trudno na przewidzieć cokolwiek, jednak tak jak to bywa w krótkich historiach, zabrakło mi głośnego bum, zakończenia, które wbiło by mnie w ziemie. Cóż, taki gatunek, niemniej będę wracać do tej książki, tak jak i do reszty serii bo naprawdę jest godna polecenia.

Nadprogramowe historie polecam wszystkim, bez wyjątku i jestem przekonana że starsi czytelnicy również zostaną przez świat Kosikowski wciągnięci bez reszty. Zbiór opowiadań można czytać niezależnie od książek ale zachęcam do sięgnięcia po pierwszą część bestselerowej serii, bo wiem że na pewno pochłonie Was bez reszty. Popieram to własnym przykładem "Felixa..." czytam od szóstej klasy szkoły podstawowej, a teraz jestem w drugiej liceum i szczerze NIE MAM DOŚĆ !

Ta recenzja bierze udział w wyzwaniu :

7 komentarzy:

  1. Uwielbiam tą serie ^_^ tak jak Ty, czytam to od podstawówki do liceum, niektóre części po kilka razy i zawsze bardzo chętnie do tego wracam :>

    OdpowiedzUsuń
  2. No ciągle się zastanawiam nad tą serią, ale jakoś nadal nie jestem do niej przekonany. Chyba już jestem za duży na takie cudeńka :P.
    A Ty właśnie miałaś lepiej, bo można powiedzieć, iż dorastałaś z tym cyklem, a ja jakbym miał teraz zaczynać to sądzę, że spełzłoby to na niczym ;).

    Miłego dnia!
    Melon

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak myślę że jeżeli chciałbyś zacząć serie ale boisz się że to nie dla Ciebie siegnij najpierw bo zbiór opowiadań :)

      Usuń
  3. recenzja dodana do wyzwania,
    dzięki za linka :)
    pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie miałam jeszcze okazji zapoznać się z tą serią, ale mam nadzieję, że wkrótce uda mi się to zmienić :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Naprawdę lubię, kocham tą serię, czytam dopiero Bunt Maszyn, lecz pozostałe książki na pewno mi się spodobają.Lubię SF i fantastykę. Bardzo fajna stronka, nie powiem. Ja tez prowadzę podobną, bo koleżanka ma klub o książkach, i tak dalej, ble ble ble. Zyczę wysokich statystyk i wielu komentarzy!

    ~Hedwiga

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla mnie ważny, pomaga mi się rozwijać i motywować do dalszego działania więc zostaw proszę ślad po sobie :)